Reacties
Via e-mail en via onze website hebben wij vele reacties van u mogen ontvangen over de extra afslag van de A9 bij Heiloo. Onze dank hiervoor!
Hieronder hebben wij alle ontvangen reacties in volgorde van ontvangst geplaatst.
Ook willen wij u de uitkomsten van een tweetal polls niet onthouden. Zowel de poll van Dichtbij als de poll van de VVD Heiloo wijzen uit dat een meerderheid geen voorstander is van deze extra afslag van de A9 bij Heiloo.
Alle ontvangen reacties voor u op een rij:
Goedendag, dank voor de jarenlange inzet.
Vraag rest mij wat jullie verwachting is inzake compensatie van schandelijke bomenkap bij de A9. Worden er binnen 3 jaar weer bomen geplant of gaat dit stuk grond door de gemeente als verwaarloosbaar worden beschouwd?
Goed initiatief. Ik ben ook tegen de afslag Heiloo A9!
Wij, mijn man en ik, staan zeer sceptisch tegenover de afslag A9. Met name de plek waarop deze gepland staat. Als men dan toch een afslag wil hebben, waarom wordt de Kanaalweg daar dan niet voor gebruikt? De weg is ons inziens qua afmetingen geschikt, is goed toegankelijk voor het overgrote deel van de bewoners van Heiloo, geeft rechtstreeks toegang tot het bedrijventerrein Boekelermeer. Door gebruikmaking van deze weg wordt het verkeer automatisch verdeeld, waardoor de verkeersintensiteit op de Kennemerstraatweg aanzienlijk zal afnemen omdat het verkeer uit Heiloo en Egmond zal kiezen voor de route Kanaalweg en het verkeer uit Limmen en Castricum voor de route Kennemerstraatweg naar de A9.
Dan zal het mooie stukje langs de golfbaan van Heiloo behouden blijven. Het gebied rondom de Kanaalweg is toch al verpest door de aanleg van het bedrijventerrein Boekelermeer. Ik zou mij hier heel erg sterk voor willen maken.
Is de financiering van de afslag wettelijk aanvechtbaar?
Bewoners van de zandzoom betalen de afslag in de grondprijs, waarom alleen deze en niet alle gebruikers.
Het lijkt me geen gelijke behandeling, zie b.v. precario Langedijk.
Een tunnel onder het spoor is ook overbodig, bij de stoplichten van Stationsweg en Tolweg is de wachttijd langer, en meer treinen wil niet zeggen dat de wachttijd langer wordt.
Als de aansluiting A9 ter hoogte van de kennemerstraatweg een feit is, en de Kapellaan (en niet de Kapelweg zoals in de media staat te lezen ) wordt afgesloten voor in en uitgaand verkeer dan krijgen de bewoners van de Hogeweg tussen de Vennewatersweg enerzijds en de Visweg anderzijds grote verkeersoverlast. Dan zal al het luxe en zware vrachtverkeer dat nu via de Kapellaan rijdt over de Hogeweg hun bestemming zoeken. De Hogeweg die als fietsstraat is ingericht en waar 's morgens en 's avonds honderden scholieren zonder verlichting en 4 dik naast elkaar hun weg naar school vervolgen. Over verkeerstoename spreek ik over de :
Bewoners van de 70 appartamenten De TULIPGARDEN aan de Kapellaan. Niet alleen zij moeten straks via de Hogeweg maar ook hun bezoekers /leveranciers; denk aan witgoedbezorgers/meubelbezorgers /
verhuizers /etc etc. Ook de grote zware lange vrachtwagens die Holland Blumenmarkt bezoeken om hun vracht op te halen of af te leveren. Dit zijn enkele tientallen vrachtwagens per dag, ook mede uit diversen Oostbloklanden die meestal al enige uren achter het stuur zitten en de weg niet vinden. Maar het zijn ook de vrachtwagens van Henk Verver transport en Zekveld bestratingen die straks met hun grote vrachtwagens over de hogeweg zullen moeten gaan. Ook Jack Zoon tuincreaties wordt bevoorraad door grote lange vrachtwangens. Maar ook G.P Groot die 's morgens en 's avonds gebruik maken van de Kapellaan met hun grote vrachtwagens /mobiele kranen /grote shovels etc moeten straks allemaal via de Hogeweg en dat geldt ook voor hun toeleveranciers. Ook v/d Velden aluminium gaat wordt bevoorraad via de Kapellaan en dat wordt straks ook dus de Hogeweg. En dan nog Berebroek en Buur verhuur, aan de Hogeweg 54, die wekelijks via de de Kapellaan bezocht wordt door grote vrachtwagens die gehuurde bouwmaterialen komen halen of terug brengen. Kortom toename van enkele duizenden luxe en vrachtwagens over de Hogeweg per jaar die daar totaal niet voor ingericht is. Hier gaan ongelukken van komen mogelijk met dodelijke afloop.
Ik woon vlak bij de A9, vlak bij de komende afslag, ik werk in deze omgeving en vanuit huis, en ik ben 100% VOOR de afslag. Als we altijd zo geredeneerd hadden als rond deze afslag, was de hele A9 er überhaupt niet gekomen, noch de A2. Noch Schiphol, want dat kostte ook meer geld dan gedacht, maakt ook lawaai. Dan waren we niet uitgevaren naar 'De West": duur en gevaarlijk. Dan staat elke ontwikkeling stil. In dit geval blijven alle problemen ook nog liggen bij Limmen/Castricum, want die ontvangen elke dag al het Heilooër verkeer. Terecht? Is dat solidair?
Realiseren we ons niet dat in de twintig jaar dat er over deze afslag gesproken wordt, er 2,3 miljoen mensen bijgekomen zijn? En sinds de aanleg van dit deel van de A9 in 1961, 7,2 miljoen mensen? Met allemaal een vervoersbehoefte? Met allemaal het recht op vrije verplaatsing en op een behoorlijk wegennet? Dat veel forenzen uit Heiloo veel kortere ritten hoeven te maken, met bijbehorende tijdwinst om bij hun gezin te zijn? En bijbehorende milieuwinst?
Wellicht is het slimmer om de bestaande ontsluitingen van Heiloo te verbeteren. Bv het verkeer via de Kenenmerstraatweg en de HeilooërTolweg(N9) viceversa kan veel beter. Misschien samen met Alkmaar betere doorstroom mogelijkheden onderzoeken en kosten delen!
De strijd lijkt bijna verloren. Het is nog kort dag. Echter vele jaren geleden wisten de partijen ook al te verkondigen dat de aflag een gedane zaak was en even zoveel jaar later ligt hij er nog steeds niet.
Kortom. Verhevig de actie. De argumenten van de raad vind ik kul.
Bescherm de laatste zichtlijn van Heiloo van west-oost!
Bij Kwartje Koffie heb je anno 2015 nog een zichtlijn van west naar oost. Als de afslag wordt aangelegd dan verdwijnt dit mooie stukje Heiloo. Dan heb je alleen nog een stukje zicht bij Ter Coulster. De zichtlijn van Ter Coulster gaat slechts tot de oprukkende industrie van de Boekelermeer.
Bij deze steun ik uw akties inzake de afslag A9 van harte!! Met name de kosten zullen zoals gewoonlijk zwaar tegenvallen en de drukte op bepaalde wegen in Heiloo zal behoorlijk toenemen. Egmond profiteert hiervan en laten die maar ook in de vorm van het doortrekken Vennewatersweg via Egmond Binnen aan mee doen!
Dus graag terug afstel van dit plan.
PS: de opmerking van Ad van Kamp over dat er teveel (zomers strand)verkeer door de Kerkelaan en Stationsweg gaat: dat wordt alleen maar erger als er een Afslag A-9 komt, want dan komen er nog meer mensen vanaf de A-9 door Heiloo rijden om in Egmond en Bergen naar het strand te gaan.
Ook ik bedank voor de afslag A9! De argumenten-pro zijn aardig aan het verdampen, en Heiloo moet zich niet verbinden tot iets wat de gemeente financieel als een molensteen om de nek komt te hangen. En de kosten die inmiddels voor de afslag gemaakt zijn? Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald!
Mijn steun heb je! Faliekant tegen dit onzinnige plan. Het is nu al duidelijk dat de omvang niet helemaal in kaart is gebracht en na plan A de kosten voor B,C en D - zoals in het artikel genoemd een spoortunnel, andere weg aanpassingen - zeker zullen tegenvallen en of de burger maar even wil bijpassen....want eenmaal begonnen moet het natuurlijk koste wat kost worden afgemaakt en gaat het project makkelijk 2x over de kop. Voor die ene Amsterdammer die naar het strand van Egmond wil (bestaan die wel?). Een lobby van een paar ondernemers die vinden dat zij over de kanaalweg naar het bedrijventerrein moeten kunnen want dat is dan korter naar de A9? Die toegang ligt er al, via de rotonde van Alkmaar - ga daar maar aan sleutelen voor een fractie van de kosten van deze nieuwe afslag. Ik lees in de krant dat een meerderheid van inwoners van Heiloo vóór heeft gestemd?? Wie dan, ik spreek ieder er tegenwoordig even op aan maar nog geen ja-stemmer tegengekomen.
Bijdrage financieel nodig? geef info graag.
Afslag A9 wordt een grote puinhoop, aangezien de omringende gemeentes b.v. Egmond Binnen enz. hiervan totaal geen last willen hebben. Het zou pas nut hebben als het verkeer helemaal rondom Heiloo geleid zou kunnen worden, maar dat kan nu niet. Het verkeer willen ze via Vennewatersweg/ het Malevoort op de Zeeweg doen uitkomen. Het Malevoort is nu al zo druk met vrachtwagens voor Lidl en Albert Heijn. De VVD schrijft wel zo mooi in de advertentie dat het verkeer om de dorpskern heen wordt geleid, maar ik woon zelf aan het Malevoort en dat is nu al helemaal niet leuk vanwege het verkeer. Bovendien krijgen wij ook geen 30 km, dus storten ze al dat verkeer gewoon over ons uit. Bovendien vind ik het ook zonde van het groene gebied van de Kennemerstraatweg naar de A9. Natuurlijk is de huidige situatie dat alles via de Stationsweg moet niet ideaal, maar zoals de plannen Nu zijn is het onacceptabel. VVD doet net of zij de ideale oplossing hebben gevonden en dat is beslist niet het geval
De Afslag is zinloos en te duur, de bewoners van Heiloo draaien voor de kosten op, zoals verhoging van de belastingen om de miljoenen weer terug te krijgen door de gemeente. Veel meer verkeer in Heiloo, geluidsoverlast, vernieling van de natuur, enz. Dus een dikke nee tegen de Afslag.
Ik ben blij met jullie, ga door en hou vol.
2 vragen: 1. Welke provinciale partijen zijn tegen de A9 aansluiting bij Heiloo. 2. Welke waterschappen zijn tegen de aansluiting?
LS Ik wil mij graag aansluiten bij deze stichting.
Ik zie graag een referendum over deze afslag. Ik steun u daarin.
Wij willen ons aansluiten om de afslag van de A9 naar Heiloo te voorkomen. Ik hoor gaarne van U wat te doen in de toekomst.
Met belangstelling lazen wij uw artikel over de aansluiting van Heiloo op de A9. Wij wonen in Akersloot en kijken op de A9, gelukkig niet dichtbij, en schuin naar de de eventuele afslag. Zeer bezorgd zijn wij over de landschappelijke consequenties en steunen uw initiatief. Graag horen wij hoe wij betrokken kunnen worden.ij willen ons aansluiten om de afslag van de A9 naar Heiloo te voorkomen. Ik hoor gaarne van U wat te doen in de toekomst.
Het toegenomen verkeerslawaai is gigantisch, in de tuin zitten is er nauwelijks meer bij vanwege geluids - en stankoverlast. Een tunnel onder het spoor op de Vennewatersweg verhoogt de aantrekkingskracht van het strandverkeer. In dien de bomen bij deze overgang pas gesloten worden als de trein bij de Zevenhuizerweg is , is er niets aan de hand. Er staan helemaal geen files tot nu toe.
U bent bang voor de gevolgen welke het heeft voor de verkeersafwikkeling. Het is jammer dat u zich de afgelopen jaren nooit openbaar zorgen heeft gemaakt over de verkeersafwikkeling in de naburig gelegen dorpen Akersloot, Limmen en deels Uitgeest. Uw stichting lijkt wederom een voorbeeld te worden van inwoners welke alleen aan de persoonlijke gevolgen denkt. Dat er op enkele kilometers afstand mensen al tientallen jaren overlast ervaren kan voor zover nu lijkt niet op enige sympathie van uw kant rekenen.
Verder wens ik u veel wijsheid toe.
Graag ontvang ik meer informatie, zodat ik de afweging kan maken om mij bij jullie gedachtengoed (en stichting) aan te sluiten.
Fraai vormgegeven site! Misschien is het handig op de homepage bovenaan ook te vermelden: Tegen Afslag A9 Heiloo. Dan zijn jullie in zoekmachines beter te vinden.
Maak jouw eigen website met JouwWeb